Alustav ettevõte

01 —

Mis on alustava ettevõtja esimesed sammud?


  • Ettevõttele nime mõtlemine ja selle konrollimine (https://ariregister.rik.ee/nimeparing.py). Äriregister ei lase kasutada nime, mis on liiga sarnane mõne teise ettevõtte nimega ja/või mis on juba kaitstud kaubamärk.
  • Kui nimi on välja valitud, siis on soovitatav selle nimega teha ka e-maili aadress, et ettevõtet asutades seda juba kasutada.
  • Ettevõtte asutamine rik.ee lehel ettevõtjaportaalis.
  • Kui ettevõte on olemas, siis võib minna panka kontot avama. Seda võib vaja minna kiiremini kui arvad ja hea kui on kohe olemas
  • Üsna varakult soovitame pöörduda ka raamatupidaja poole, kes tavaliselt on alustava ettevõtja esmane nõustaja ärimaailmas (kasvõi nende eemiste sammude puhul). Hea on kohe algusest peale ettevõtte finantsiline pool korras hoida.


02 —

Kas peab olema käibemaksukohustuslane?


Kohe alguses ei pea olema käibemaksukohuslane. Kõik oleneb, millega ettevõte tegelema hakkab. Enamjaolt ei võeta kohe käibemaksunumbrit, sest sellega kaasnevad kohustused (käibemaksu maksmine ja deklaratsioonide esitamine igakuiselt). Siiski on ka erandeid, kus on see on mõistlik. Käibemaksukohuslaseks saab hakata igal hetkel, kui selleks vajadus tekib, täites avalduse ( https://www.emta.ee/et/ariklient/registreerimine-ettevotlus/kaibemaksukohustuslane/kaibemaksukohustuslasena-registreerimine). Loe pikemalt blogist SIIT.


03 —

Kuidas ettevõttest raha välja võtta?


Omanikul on õigus saada omaniku passiivset tulu dividendidena, juhul kui osakapitali sissemakse on tehtud. Teiseks võimaluseks on ennast töölepingu või juhatuse liikme lepingu vms. alusel tööle vormistada ning endale tasu ja riigile makse maksta. Hoolikalt tasuks üle vaadata ka ettevõtte tegevusvaldkonnaga seotud kulud. Tihtilugu unustatakse ära, et isiklikku sõiduautot kasutatakse ettevõtte heaks ja selle eest saab maksuvabalt kompensatsiooni maksta (LOE SIIT). Kui ettevõtte juhtimine eeldab palju reisimist, siis tasub mõelda maksuvabalt päevarahade maksmisele (LOE SIIT).


Ka siin tasub pöörduda meie poole ja arutada läbi kõige mõistlikumad variandid.


04 —

Kuidas raamatupidamisteenuse osutamine käib?


  • Iga kuu alguses (soovitatavalt enne 10. kuupäeva) saadab ettevõtte juht eelmise kuu kohta dokumendid (müügiarved, ostuarved, tšekid ja panga väljavõtte). Kui on sõlmitud mõni laenuleping vms, siis ka see. Kui ettevõttes on tegevust väga vähe, siis on võimalik saata mitme kuu dokumendid korraga.
  • Raamatupidaja teostab raamatupidamise ja vajadusel esitab deklaratsioonid.
  • Väljastatakse arve teenuse eest ettevõttele. Arvega saadetakse kasumiaruanne ja kirjendite aruanne, kus on näha raamatupidaja tehtud töö. Eelneval kokkuleppel on võimalik saada veel aruandeid (näiteks bilanss, klientide poolt tasumata arvete nimekiri, tarnijatele võlgu olevate arvete nimekiri jms).
  • Lisaks oleme sinujaoks olemas kõikides küsimustes, mis puudutavad ettevõtte finantilist poolt.
Kas ettevõte on käibemaksukohustuslane?
JahEi
Kas soovite maksekorralduste ettevalmistamist pangas?
JahEi